A blogról, névválasztásról, urban exploration-ről...

      Emlékszem épp a baromi unalmas számítógépes munkám végeztem, amikor eszembejutott az ötlet, hogy milyen érdekes lenne egy olyan weboldalt készíteni, ami a turistalátványosságok helyett az eldugott, omladozó szebb napokat is látott épületekről szólna, amelyek mellett talán sokan elmennek, de annál kevesebben tudják a történetüket. Akkor már régóta furcsa kíváncsiságot éreztem az ilyen jellegű épületek iránt, csak egyetlen dolgot nem tudtam, mégpedig azt hogy az ilyen épületek felkutatása nem is annyira furcsa, sőt, sokak által kedvelt időtöltés, amit a legtöbben még magyar nyelvterületen is urban exploration-nek vagy rövidítve urbexnek hívnak.

    Valami frappáns de rövid nevet szerettem volna adni a blognak, hát az utóbbi nem sikerült. A kenopsia szót egy furcsa, lefordíthatatlan szavak listájában olvastam, és rögtön megtetszett. Görög eredetű szó ami olyan épületet, helyszínt jelent, ami valaha nyüzsgött az élettől, de ma már csendes, elhagyatott és emiatt ijesztő. Úgy gondoltam ez tökéletesen visszaadja azt a hangulatot, amit az ember egy valaha élettel teli, elhagyatott épületbe belépve érez.